דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

איןליעםמילשחק

מאת: נעמי בן גור איורים: איתן קדמי

הצב פּיצי והצבי צְבִיצִי מחפשים חבר לשחק איתו, אבל לא מאמינים שיוכלו למצוא שותפים זה בזה. פיצי לא רוצה לשחק עם צבי שמַשוִויץ. צְבִיצִי לא מסוגל לדבר עם צב שלא אומר שלום. איך יוכלו קצוות כל כך רחוקים להיפגש?

נוֹשְׂאִים קְשׁוּרִים:

חברותיחס לאחרסובלנותפתרון בעיות

קְבוּצַת גִּיל: גַּנִּים צְעִירִים

הצב פִּיצִי והצבי צְבִיצִי מחפשים חבר לשחק איתו, אבל לא מאמינים שיוכלו לשחק יחד מפני שהם כל כך שונים: פִּיצִי לא רוצה לשחק עם צבי שמַשְׁוִויץ, וצְבִיצִי לא יכול לדבר עם צב שלא אומר שלום. הם רבים ומתחרים, אך לפתע התחרות והמריבה הופכות למשחק. מי היה מאמין שצב וצבי יוכלו לשחק יחד?

"קְנֵה לךָ חָבֵר"

אמא של פִּיצִי ואבא של צְבִיצִי מעודדים אותם למצוא חברים: "עם חבר אפשר לדבר, לחבר אפשר לספר, אפשר לצחוק ביחד, להמציא תעלולים, גם קצת לריב ולהשלים." טוב שיהיו לנו חבר או חברה שנוכל לעשות איתם דברים משותפים. במִשנה (אבות א ו) נאמר: "קְנֵה לְךָ חָבֵר." כשאומרים "קְנֵה", אין הכוונה לקנייה בכסף. חבר "קונים" במשחק משותף, ברצון להיות קרובים אליו. לחברים נותנים ומֵחברים גם מקבלים. אפשר גם לבקש מהם עזרה כשקשה לנו. משמעות הביטוי "קְנֵה לְךָ חָבֵר" היא שחברות לא נוצרת מעצמה. כדי ליצור אותה יש צורך בהשקעה של רצון, כוחות נפש והענקת תשומת לב.

סְרָטִים בְּעִקְבוֹת הַסִּפּוּר

מדוע ילדים אוהבים לשמוע סיפור שוב ושוב?

עֳתָקִים שֶׁחֻלְּקוּ:

3,000

הוֹצָאָה לָאוֹר:

הקיבוץ המאוחד

שְׁנַת חֲלֻקָּה:

תשע"א 2010-2011