דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הינשוףשראההפוך

מאת: יוסי גודארד איורים: כרמית גלעדי פולארד

לשופון הינשוף יש בעיה: הוא רואה את העולם הפוך! כשמתגלה ההבדל בינו לבין יתר הינשופים, הקושי של הפרט הופך לרווח של הקהילה כולה. סיפור על זוויות ראייה שונות, על קבלת האחר ועל העושר שבמילים.

נוֹשְׂאִים קְשׁוּרִים:

השפה העבריתזהות אישיתעידוד קריאה

קְבוּצַת גִּיל: כִּתָּה ב'

פְּעִילֻיּוֹת בְּעִקְבוֹת הַקְּרִיאָה

"עולם הפוך ראיתי" (בבא בתרא י ע"ב)

לשופון הינשוף בעיה מוזרה: הוא רואה את העולם הפוך!
כשמתגלה ההבדל בינו לבין הינשופים האחרים, הקושי של הפרט הופך לרווח של הקהילה כולה.  סיפור על זוויות ראייה שונות, קבלת האחר והעושר שבשפה.

הורים יקרים,

ניתן לקרוא את סיפורו של שופון וקהילת הינשופים כמשל לחברה האנושית. האם הפרט בכלל צריך להשתנות כדי להשתלב בקהילה? אם כן, מתי? ובאלו מצבים יכולה הקהילה להתאים את עצמה לצרכים הייחודיים של כל אחד מחבריה?

המסורת היהודית רואה את המגוון והשונוּת בין בני אדם כדבר נתון, ראוי ואף רצוי, שתורם ליופי ולעושר של הקבוצה כולה.

"היחידים השייכים לקהילה משלימים אלו את אלו. בכל אדם יש משהו מיוחד במינו, נדיר, שאינו ידוע לאחרים; לכל יחיד יש משהו מיוחד לומר, צבע מיוחד להוסיף לקשת הצבעים הקהילתית. לפיכך, כאשר מצטרף האדם הבודד לקהילה, הוא מוסיף מימד חדש למודעות הקהילה. הוא תורם משהו, ששום אדם אחר לא יכול היה לתרום. הוא מעשיר את הקהילה. אין לו תחליף. היהדות מאז ומתמיד ראתה את היחיד כאילו הוא עולם קטן… בשל אותה מיוחדוּת, מתכנסים בני האדם היחידים ביחד, משלימים אלו את אלו, ומשיגים אחדוּת."  (הרב יוסף דב הלוי סולבייצ'יק, "היחיד והיחד")

 

סְרָטִים בְּעִקְבוֹת הַסִּפּוּר

עֳתָקִים שֶׁחֻלְּקוּ:

40,000 | 300

הוֹצָאָה לָאוֹר:

הקיבוץ המאוחד

שְׁנַת חֲלֻקָּה:

תשע"ז 2016-2017, תשע"ד 2013-2014