דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המדינהשלילדיהגן

מאת: אמונה אלון איורים: מנחם הלברשטט

ילדי הגן בונים לעצמם מדינה מקוביות ומוכנים לחגוג את יום העצמאות, אלא שחברים נוספים רוצים להצטרף למדינה המוכנה. איך יקבלו הילדים את החברים החדשים למדינה שלהם? יוחלק בגני טרום חובה לקראת יום העצמאות.

נוֹשְׂאִים קְשׁוּרִים:

יום העצמאותעזרה הדדיתעלייהתקומה

קְבוּצַת גִּיל: גַּנִּים צְעִירִים

פְּעִילֻיּוֹת בְּעִקְבוֹת הַקְּרִיאָה

ילדי הגן בונים לעצמם מדינה מקוביות ומוכנים לחגוג את יום העצמאות, אלא שחברים נוספים רוצים להצטרף למדינה המוכנה. איך יקבלו הילדים את החברים החדשים למדינה שלהם?

הסיפור מעלה את ההתמודדות עם קיבוץ גלויות ועם קליטת עלייה – התגשמות התפילה שהתפללו יהודים במשך דורות: "וְקַ‏בּ‏צֵנוּ‏ יַ‏חַ‏ד מְהֵרָ‏ה מֵאַ‏רְבַּע כַּנְפוֹת הָ‏אָ‏רֶ‏ץלְאַ‏רְצֶנוּ‏" (מתוך התפילה).

הסיפור מזמן שיחה על שיתוף מצטרפים חדשים בחברת הילדים ובמדינה בכלל.  הספר יחולק בגני טרום חובה לקראת יום העצמאות "מי בנה ומי נטע? כולנו ביחד".

ילדי הגן הקימו "מדינה" מקוביות וחגגו את ההישג – בדומה להקמת מדינת ישראל! אבל עכשיו, כשהכול בנוי, איך יתקבל מי שלא היה שותף להקמה? הסיפור "המדינה של ילדי הגן" עוסק בשייכות ובמקום שיש לכל אחד ואחת, קטנים כגדולים, במרקם החברתי המיוחד של החברה והמדינה בישראל.

קיבוץ גלויות והקמת מדינת ישראל
"קַ‏בְּ‏צֵנוּ‏ יַ‏חַ‏ד מְהֵרָ‏ה מֵאַ‏רְבַּ‏ע כַּ‏נְפוֹ‏ת הָ‏אָ‏רֶ‏ץ לְאַ‏רְצֵנוּ‏" (מתוך תפילת שמונה-עשרה(. לאורך הדורות התפללו יהודים ליום שבו יוכלו לשוב לארץ ישראל ולהקים בה מדינה עצמאית. זה היה חלומם הגדול. מאז ראשית הציונות החליטו רבים לעלות לארץ, ליישב אותה, "לבנות ולהיבנות" בה.  ביום שישי, ה' באייר תש"ח (14 במאי 1948), התגשם החלום: מדינת ישראל העצמאית הוכרזה! מדינת ישראל הצעירה פתחה את שעריה ולמרות הקשיים, העוני והמחלוקות הצטרפו למדינה במשך השנים מיליוני עולים מכל רחבי העולם. באותם הימים היה נהוג לומר: "מֵעוֹלֶה לעולה –  כוחנו עולה". כל אחד תרם את חלקו, וכך נבנתה המדינה.

לא קל לקבל חברים חדשים לקבוצה קיימת ולמצוא בה את מקומך. ובכל זאת, דווקא מגוון האנשים, ריבוי השפות, הטעמים והמסורות שהביאו איתם כל העולים לארץ הם אלה שיוצרים בישראל חברה מעניינית ויצירתית, שיש בה הרבה אורחות חיים ונקודות מבט ואפשרויות רבות להמשיך לצמוח.

סְרָטִים בְּעִקְבוֹת הַסִּפּוּר

לפיכך התכנסנו: סרטון הכרזת המדינה על ידי דוד בן גוריון

עֳתָקִים שֶׁחֻלְּקוּ:

60,000 | 138,000

הוֹצָאָה לָאוֹר:

קוראים

שְׁנַת חֲלֻקָּה:

תשע"ח 2017-2018, תשע"ב 2011-2012