דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

איךלרפאכנףשבורה

מאת: בוב גרהאם איורים: בוב גרהאם

בזמן שהאנשים סביבו ממהרים ממקום למקום, מבחין ילד קטן בציפור פצועה עם כנף שבורה. סיפור נוגע ללב ומלא תקווה, העוסק בצער בעלי חיים, אמפתיה וחמלה דרך העיניים והמעשים של ילד.

נוֹשְׂאִים קְשׁוּרִים:

אמפתיהצער בעלי חיים

קְבוּצַת גִּיל: גַּנִּים צְעִירִים

פְּעִילֻיּוֹת בְּעִקְבוֹת הַקְּרִיאָה

בזמן שהאנשים סביבו ממהרים ממקום למקום, מבחין ילד קטן בציפור עם כנף שבורה. סיפור נוגע ללב ומלא תקווה, העוסק בכבוד לבעלי חיים, באמפתיה ובחמלה דרך עיניו ומעשיו של ילד.

צער בעלי חיים

"צער בעלי חיים" הוא ביטוי שפירושו איסור לפגוע בבעלי החיים שסביבנו וברשותנו או לצער אותם שלא לצורך. מהאיסור נובעת החובה לנהוג בהם בכבוד וברגישות. מצוות רבות במסורת היהודית אוסרות לצער בעלי חיים או לפגוע בהם, אחרות מנחות אותנו כיצד לנהוג בכבוד בבעלי החיים שסביבנו, למשל החובה להאכיל את בעל החיים שברשותנו לפני שאנחנו אוכלים. הסיפור "איך לרפא כנף שבורה" מרחיב את הביטוי 'צער בעלי חיים" ועוסק ביכולת שלנו לסייע ולהועיל לבעל חיים שזקוק לעזרה.

בשנים הראשונות לחיים מתפתחות יכולות האמפתיה והחמלה של ילדים צעירים, ולהורים תפקיד חשוב מאוד בטיפוח יכולות אלו. אנו מקווים שהסיפור על ביל והציפור הפצועה והשיח בעקבותיו בנושא של "צער בעלי חיים" יסייעו לכם לעורר אצל ילדיכם אמפתיה לבעלי חיים ולהנחות אותם כיצד אפשר ליישם אותה . קריאה מהנה!

סְרָטִים בְּעִקְבוֹת הַסִּפּוּר

עֳתָקִים שֶׁחֻלְּקוּ:

110,000

הוֹצָאָה לָאוֹר:

כנרת

שְׁנַת חֲלֻקָּה:

תשע"ד 2013-2014