דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

איזידורהאיזהיום

מאת: לינדה סמית איורים: מרלה פרייזי

יום אחד מתעוררת איזידורה ל"יום שחור". מה עושים כשקמים על צד שמאל? איזידורה מלמדת אותנו פרק מקורי בהתמודדות עם מצבי רוח וקשיים.

נוֹשְׂאִים קְשׁוּרִים:

משלפתרון בעיותשמחה במה שיש

קְבוּצַת גִּיל: גַּנִּים בּוֹגְרִים

פְּעִילֻיּוֹת בְּעִקְבוֹת הַקְּרִיאָה

יום אחד מתעוררת איזידורה ל"יום שחור". מה עושים כשקמים על צד שמאל? איזידורה מלמדת אותנו פרק מקורי בהתמודדות עם מצבי רוח וקשיים.

הסיפור נשען על האמונה שבתוך כל אחד מאיתנו טמונה היכולת לתקן ולהשתפר. העלילה מזמנת דיון ביכולת לשנות את מצב הרוח ואפילו את המציאות על ידי יוזמה ופעילות. את ההצעות מלווה הפתגם: "מֵעַז יָצָא מָתוֹק" (שופטים יד יד), המתאר כיצד מצב שלילי יכול להוביל בסופו של דבר למציאות חיובית.

"איזידורה מתעוררת, והבוקר – על צד שמאל…"

לאיזידורה יש דרך מיוחדת להתגבר על בוקר אפור: לקום ולפעול! היא שואגת שאגה ותופסת קצב: תולשת, מנערת, דוחסת, אופה ו… אוכלת הכול [לגמרי לא בנימוס]. כולה ממוקדת בשינוי הנסיבות שאליהן התעוררה בבוקר. ובאמת, היא מצליחה להפוך את היום הקודר שלה לעוגה מתוקה!

"מֵעַז יָצָא מָתוֹק"

המסורת היהודית מייחסת מקום משמעותי ומרכזי ליכולת הבחירה של האדם. כשאיזידורה קמה לבוקר אפור, היא בוחרת לשנות את נסיבות היום שלה ולהפוך אותו למשהו מתוק.

"מֵעַז יָצָא מָתוֹק" הוא ביטוי שמתאר את הפיכתן של נסיבות קשות ומעצבנות לטובות ומחזקות. את הביטוי הציורי הזה טבע שמשון הגיבור (ספר שופטים יד יד) ובאמצעותו רמז על חלת דבש (מתוקה) שמצא בתוך גווייה של אריה (עַז=חזק).

כמו איזידורה, לכל אחד מאיתנו יכולת הבחירה לשנות את היחס למציאות ולעתים אף את המציאות עצמה!

אנו מאחלים לכם קריאה מהנה ושיחה נעימה!

המלצות הורים:

כתבה לנו אימא רבקה מקצרין: "אהבנו את הרעיון של הספר איזידורה איזה יום, אבל הילדים אמרו שהציורים "עצובים" מדי – ושחורים מדי, אז החלטנו ללמוד מאיזידורה – ולשנות לעצמנו את היום (כלומר – את הספר) וציירנו אותו מחדש! באותה הזדמנות גם שינינו את השם של איזידורה לבחירתם.  הציירת היא רוני בכיתה א'. תודה על הספרים. רבקה, רוני (כיתה א') והראל (גן חובה) נ., קצרין". את המצגת ובה הסיפור המקסים שכתבו וציירו ביחד בני המשפחה תוכלו לראות להנאתכם בקישור הזה.

 

סְרָטִים בְּעִקְבוֹת הַסִּפּוּר

עֳתָקִים שֶׁחֻלְּקוּ:

60,000

הוֹצָאָה לָאוֹר:

מטר

שְׁנַת חֲלֻקָּה:

תשע"ב 2011-2012