דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עליזההברווזהוחברים

מאת: חיה שנהב איורים: נעם נדב

לנקות את הבית? להזמין חברים? להבריח גנב? עליזה הברווזה יכולה, אבל מתעצלת.  סיפור מחורז ומשעשע מאת סופרת הילדים חיה שנהב, העוסק בחריצות, בעצלנות, ובבחירה בין השתיים.

נוֹשְׂאִים קְשׁוּרִים:

הכנסת אורחיםחברותעצמאות

קְבוּצַת גִּיל: גַּנִּים בּוֹגְרִים

פְּעִילֻיּוֹת בְּעִקְבוֹת הַקְּרִיאָה

"מי יביא לי אוכל? מי יביא לי מים? מי יביא לי את הנעליים?" שואלת עליזה הברווזה. עליזה הברווזה יכולה לעשות דברים רבים בעצמה, אולם היא מתעצלת.

סיפור חינני ומשעשע זה מדגים כיצד עליזה הברווזה לוקחת את גורלה בידיה ומוצאת את הכוחות בתוכה לפעול, לעשות וליהנות מהחיים!

"לֵךְ אֶל-נְמָלָה עָצֵל רְאֵה דְרָכֶיהָ וַחֲכָם" (משלי ו ו)

במסורת היהודית פסוקים רבים המשבחים את החריצות. הפתגם "לֵךְ אֶל-נְמָלָה עָצֵל רְאֵה דְרָכֶיהָ וַחֲכָם" ממליץ לנו להתבונן ביצורי הטבע הקטנים, להחכים וללמוד מהתנהגותם כיצד עלינו לנהוג.

חיה שנהב, סופרת ומשוררת, נולדה בשנת 1936 במושב כפר יהושע בעמק יזרעאל.  מיץ פטל, ספרה הראשון לילדים, יצא לאור ב-1970 ואהוב מאוד על ילדים עד היום. עם יצירותיה המוכרות והאהובות נמנים הספרים פיט-פט-טו והיפו-תם והשירים "גברת עם סלים" ו"מי שבר את הצלחת"]. בשנת 1985 קיבלה חיה שנהב את פרס זאב לספרות ילדים ונוער, וב-2004 היא זכתה בפרס ביאליק לספרות יפה. חיה שנהב גרה בשכונת עין כרם בירושלים.

סְרָטִים בְּעִקְבוֹת הַסִּפּוּר

חיה שנהב, סופרת ומשוררת, נולדה בשנת 1936 במושב כפר יהושע בעמק יזרעאל. מיץ פטל, ספרה הראשון לילדים, יצא לאור ב-1970 ואהוב מאוד על ילדים עד היום. עם יצירותיה המוכרות והאהובות נמנים הספרים פיט-פט-טו והיפו-תם והשירים "גברת עם סלים" ו"מי שבר את הצלחת"]. בשנת 1985 קיבלה חיה שנהב את פרס זאב לספרות ילדים ונוער, וב-2004 היא זכתה בפרס ביאליק לספרות יפה. חיה שנהב גרה בשכונת עין כרם בירושלים. ראיון עם חיה שנהב ב"חוצה ישראל"

עֳתָקִים שֶׁחֻלְּקוּ:

100,000

הוֹצָאָה לָאוֹר:

עם עובד

שְׁנַת חֲלֻקָּה:

תשע"ד 2013-2014