דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרגוזמאיהבדאי

מאת: לאה גולדברג איורים: ירמי פינקוס

דברים מוזרים מאד קורים למר גוזמאי, דמות משעשעת מתוך טורי קומיקס מחורזים שפרסמה המשוררת לאה גולדברג בין השנים 1937- 1948 בעיתון "דבר לילדים". הרפתקאותיו של מר גוזמאי אוירו מחדש על-ידי אחד מבכירי אמני הקומיקס בישראל, ירמי פינקוס.  ירמי פינקוס זכה בפרס מוזיאון ישראל ע"ש בן יצחק לאיור ספר ילדים על איוריו לספר זה.  ילדי הגיל הרך יוכלו "לקרוא" את הציורים ולהיות שותפים לחגיגה של שפה, צבע והומור.

נוֹשְׂאִים קְשׁוּרִים:

אמת ושקרדמיון וחלוםהומורקלאסיקה ישראלית

קְבוּצַת גִּיל: גַּנִּים בּוֹגְרִים

פְּעִילֻיּוֹת בְּעִקְבוֹת הַקְּרִיאָה

מה מצחיק אתכם ומה מצחיק את ילדיכם? האם אתם צוחקים מאותם דברים? בספרים, כמו בחיים, אנו מוצאים הומור בהיפוך תפקידים, במצבים שאינם הגיוניים ומציאותיים, בהגזמה, בסוף מפתיע ובלתי-צפוי ועוד. לפעמים אנחנו צוחקים מצלילים ולפעמים אנו צוחקים בגלל מראה מגוחך.

לכבוד חודש אדר ולקראת חג פורים, ספריית פיג'מה שמחה להעניק לכם את הספר "מר גוזמאי הבדאי" מאת הסופרת והמשוררת לאה גולדברג וציָּר הקומיקס ירמי פינקוס. מר גוזמַאי הבדַאי הוא דמות משעשעת שעלילותיו פורסמו בהמשכים לפני שנים רבות  בעיתון "דבר לילדים" בליווי איוריו של המאייר אריה נבון. ירמי פינקוס – סופר ומאייר – עיבד לקומיקס כמה מהסיפורים, כדי להפגיש אתכם ואת ילדיכם מחדש עם דמותו האהובה של מר גוזמאי.

 אנו מאחלים לכם הרבה הנאה וצחוק מקריאת הספר!

 

לאה גולדברג (1970-1911), ילידת קוֹבְנָה שבליטא, הייתה משוררת, סופרת, מתרגמת מרצה ועורכת, ואף שימשה כראש החוג לספרות השוואתית באוניברסיטה העברית בירושלים. בגיל 22 קיבלה תואר דוקטור בבלשנות שֵׁמית בברלין, שם למדה. בשנת 1935 עלתה ארצה,  התחילה לפרסם את כתביה והייתה למשוררת מוכרת ואהובה.
ספרי הילדים שכתבה , דירה להשכיר, כובע קסמים, כך ולא כך, ורבים אחרים, היו לנכסי צאן ברזל של הספרות העברית. בשנת 1970 הוענק ללאה גולדברג פרס ישראל לספרות, אך למרבה הצער היא נפטרה חודשיים לפני כן, ואמה קיבלה את הפרס בשמה.

סְרָטִים בְּעִקְבוֹת הַסִּפּוּר

עֳתָקִים שֶׁחֻלְּקוּ:

110,000

הוֹצָאָה לָאוֹר:

הקיבוץ המאוחד

שְׁנַת חֲלֻקָּה:

תשע"ד 2013-2014