דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

השפההמיוחדתשלאורי

מאת: דויד גרוסמן איורים: אורה איל

אורי כמעט בן שנתיים ולומד לדבר. המבוגרים מנסים להבין אותו, אבל לא תמיד מצליחים. היחיד שמבין לְמה אורי מתכוון הוא אחיו יונתן בן החמש. סיפור מלא הומור על הקשר המיוחד בין אחים, הקושי להיות מובן והיכולת להבין זה את זה. ספריית פיג׳מה מארחת שעת סיפור עם הסופר דויד גרוסמן, לסיפורו "השפה המיוחדת של אורי". הופק במיוחד לילדי ספריית פיג׳מה שקיבלו את הספר בתוכנית.

נוֹשְׂאִים קְשׁוּרִים:

אחים ואחיותאמפתיהמשפחהקלאסיקה ישראלית

קְבוּצַת גִּיל: גַּנִּים בּוֹגְרִים

פְּעִילֻיּוֹת בְּעִקְבוֹת הַקְּרִיאָה

אורי כמעט בן שנתיים, והוא מדבר בשפה מיוחדת. אפילו אמא ואבא לא תמיד מצליחים להבין אותו! רק יונתן, אחיו הגדול, מבין מה הוא אומר. כיצד מצליח דווקא יונתן לתרגם את השפה המיוחדת של אורי?

אחים יכולים להיות החברים הכי טובים בעולם, וגם להתקוטט ולריב. שלמה המלך כתב בספר משלי (משלי יז, יז) כי אחים 'נולדו' לעזור בשעת צרה.

יש דברים שרק אחים יכולים להבין. ייתכן שהסיבה לכך היא שהם מתבוננים בעולם מאותה זווית ראייה (ממש!), כזאת שההורים אינם רואים. אולי הם פנויים להקשיב ולהתבונן במקום שבו ההורים עסוקים או טרודים.

בספר 'השפה המיוחדת של אורי' מתואר קשר מיוחד בין שני אחים, הבנה אינטימית ושפה המיוחדת רק להם.  כל בני המשפחה, ובכללם האחים, מוזמנים ליהנות יחד מהספר ולנסות להבין מה אומר אורי.

סְרָטִים בְּעִקְבוֹת הַסִּפּוּר

עֳתָקִים שֶׁחֻלְּקוּ:

60,000 | 118,500

הוֹצָאָה לָאוֹר:

הקיבוץ המאוחד

שְׁנַת חֲלֻקָּה:

תשע"ז 2016-2017, תשע"ב 2011-2012