דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מגבירים את האור

11/12/2023 | 300 צפיות

חנוכה מגיע אלינו בימים הקצרים בשנה ובלילות הארוכים ביותר בשנה. האור הקטן הולך ומתגבר, וספר יכול להוסיף לחוויית החג המשותפת, להגביר את האור, בתקווה לימים טובים. 

חגים הם הזדמנות להתאסף ולהתחזק ביחד, המשפחתי והקהילתי; מסורות ומנהגים, השירים, הטעמים והריחות שחוזרים מדי שנה מזכירים לנו את  החגים שחגגנו יחד וממלאים בציפייה לאלו שעוד נחגוג. 

ילדים ופעוטות מתרגשים ומצפים לחזור מדי שנה אל החג המוכר, בכל פעם קצת יותר גדולים, ולצבור זיכרונות חדשים ונעימים. 

למה ומתי כדאי לקרוא ספרי חגים

ספרי חגים מלווים את הילדים ומעמיקים עבורם את חווית החג.

לפני החג

ספרי חג מומלץ להתחיל לקרוא עם הילדים עוד לפני החג ולפתח איתם את הציפייה לקראת האירוע המיוחד. כאשר הם יפגשו את החנוכייה ההתרגשות תהיה כפולה ומכופלת הנה הם יוצאים מהספר ומקבלים חיים!

במהלך החג

את הספרים תוכלו לקרוא לאורך החג, לדבר בעזרתם על המנהגים השונים ולשוחח על החוויות שצוברים הילדים: "הדלקתם היום את החנוכייה במסיבה של הגן?", "מה עשה השמש בגן? ומה בספר?"

וכשמסתיים החג?

אפשר ואפילו כדאי להמשיך ולקרוא בספרים ולהיזכר יחד בכל מה שעשינו וחווינו ולהזכיר שנמשיך לחגוג את החגים, לשמוח ולהתמלא בכוח, בכל שנה מחדש.

ספרים וגעגוע

לעתים החג עלול גם לעלות געגוע לבני משפחה רחוקים או למי שלא נמצא השנה בחג. הספר יכול לסייע גם בדיבור על געגוע, על חסר ולתמוך באמצעות שיחה משותפת על זיכרונות נעימים מהעבר ובתקווה לעתיד.

ספרים לחנוכה

ספרית פיג'מה חילקה לאורך השנים ספרים לחנוכה המתאימים לגילאים שונים. בספר לילדי הגנים, "נשיקה של חג", מקבלים השמש והנרות תכונות אנושיות והלהבה הניצתת ביניהם מסמלת את היכולת לחלוק באהבה ולתת לאחרים 

גם הספר "הסביבון הגדול" עוסק באחד מסמלי החג ומדגים את מושג הנס דרך אירוע משפחתי קטן ומיוחד: גם לילדים שבספר אירע נס משלהם...

האיורים שבספרים עוזרים לספר את סיפור החג ומראים כי החג נחגג במקומות רבים ומחבר בין אנשים. בספר הפעוטות "חג מדליק" אפשר לראות את ההתכנסות המשפחתית סביב הדלקת הנרות, להבחין בחנוכייה מחמר שהוכנה בגן, בקישוטי סביבונים ובמטעמי החג, המוכרים לילדים ולילדות הצעירים ומדברים אל ליבם.

חנוכיה? סופגניה? אולי ספינג'? - בהחלט. ועכשיו גם ספר שמחמם את הלב.... קריאה נעימה וחג של אור, בתקווה שילך ויגבר.

כתבה: תום גלבוע