דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הכנת ספריה ביתית

29/08/2023 | 320 צפיות

כאשר לספרים יש מקום נגיש, נוח ומזמין בתוך הבית, הילדים מבינים גם בלי מילים –
ספרים הם חלק מהבית והרצון שלהם לקרוא ולעיין בספרים גובר.

גובה ונגישות

זוכרים מה מחכה לכם במחסן או בארגז שארזתם פעם מזמן? מה שאנחנו לא רואים באופן יומיומי הופך להיות לא נגיש והסיכוי שנשתמש בו הולך וקטן. כך גם עבור פעוטות, ספרים שנמצאים במדפים גבוהים מטווח הראיה והמגע שלהם לא יזכו למישוש, דפדוף או לבקשה "תקראו לי סיפור!". כאשר אתם מתכננים ספריה לילדים שימו לב שהיא מותאמת לגובה שלהם ושהיא ממוקמת במקום שהם יכולים להגיע אליו בקלות. אם יש לכם ספריה משפחתית בתוך כוננית או כוורת אפשר להקצות להם את המדפים הנמוכים. אפשר לתלות מדפי ספרים בגובה שלהם וכמובן שאפשר גם להכין ספריה מותאמת.

קיבצנו עבורכם רעיונות מגוונים מתוך הפינטרסט של ספריית פיג'מה. רעיונות נוספים מחכים לכם בתיקיית ספרייה לילדים בפינטרסט של ספריית פיג'מה.

הכי פשוט

כוננית פשוטה שבמדפים התחתונים שלה נמצאים ספרי פעוטות המסודרים בצורה מזמינה ונוחה להגעה, אפילו בזחילה.
כדאי שהספרים עם החלק הרחב של הכריכה לכיוון הפעוטות וכך הם יוכלו לזהות בקלות ספרים אהובים ולבחור אותם לקריאה.

הכי ממוחזר

חובבים DIY ומיחזור? - אפשר להכין ספרייה מארגזי עץ צבועים, מארגזי קרטון מחוברים יחד וצבעונים או מכוסים בטפט.
עם קצת צבע וכמה מסמרים גם משטח עץ יכול להפוך לספריה. אפשר להכין ספריה קטנה גם מקופסאות של דגני בוקר, כשמסירים מהם את המכסה ומחברים את הקופסאות יחד ומדרגים - קופסה מלאה, לאחריה אחת נמוכה יותר ובסוף קופסה שנותר ממנה חלק קטן - והנה - יש ספרייה קטנה שאפשר לקשט! וישנן עוד המון אפשרויות! - הרעיונות האלו ועוד רבים מחכים לכם בקישור הזה, בעמוד הפינטרסט של ספרית פיג'מה.

בטיחות

חשוב כמובן לזכור להקפיד על בטיחות - להצמיד ולאבטח אל הקיר כל רהיט כבד ולשים עליו רק דברים במשקל מתאים.

הכי שימושי

חשוב שסביב הספרייה יהיה מקום שבו יהיה לילדים נוח לשבת, לדפדף, להוציא עוד ספר ועוד אחד. אפשר להניח שטיח, כריות ישיבה, מזרון או כריות  ישיבה לילדים עם שולחן קטן, ולקרוא בכיף.

בהצלחה!

 

כתבה: תום גלבוע