דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

איך אתם עוזרים לילדיכם כשאתם קוראים ביחד?

14/08/2023 | 348 צפיות

אהבה וביטחון עצמי 

כשקוראים ביחד בכיף, מתחזק הקשר בין ההורה לילד או לילדה. החום, הקול והכניסה המשותפת לסיפור מהנים, מחזקים את הביטחון העצמי שלהם ומשדרים להם – "אתם לא לבד, אנחנו אתכם!". 

תבינו אותי - מי לא רוצה שיבינו אותו?

סיפור מעשיר את אוצר המילים של ילדות וילדים. באמצעות ספרים הם לומדים מה פירוש להיות "מבולבל", "סקרנית", "עצוב", "אובדת עצות" או "מאושרת". המילים נמצאות בתוך הֶקשֵׁר של סיפור ולכן הם מובנות יותר מסתם לימוד רשימה של מילים חשובות. ההיכרות עם מגוון מצבים ורגשות שיש להם שם, עוזרת לילדים לאמץ את המילים הללו ולהפוך אותן לחלק מהדיבור שלהם. כך הם מבטאים את עצמם באופן יותר מדויק, מתקשרים באופן עשיר ומובן עם חברים ומשפחה ומפחיתים תסכולים. 

תרומה לעתיד ולהישגים בלימודים

הדמיון מתפתח אצל ילדים בזמן שקוראים להם ספר. זה יעזור להם להיות קוראים טובים כשיגדלו, ויקראו ספרים ללא איורים. קריאת ספרים מגיל צעיר, אפילו כשהם עוד תינוקות, היא גם דרך טובה לעזור להם להגיע להישגים בלימודים בגיל מבוגר יותר. 

להבין את עצמי ולהבין את החברים שלי

כשקוראים ספר, מכירים גיבורים שונים, והילדים מזדהים איתם. ההזדהות הרגשית מלמדת ילדים על עצמם, נותנת שם לחוויות ולרגשות שלהם ומרגיעה אותם - הנה, גם גיבורת הסיפור שואלת שאלות, מתגעגעת ולא תמיד מבינה הכל… הספר גם עוזר לשפר את היכולות החברתיות: הוא יוצר חמלה כשהקוראים הצעירים מזדהים עם גיבורי הספר, מלמד דרכים  לדבר עם חברים, ולהיות ביחד ומציע מה לעשות כשכועסים, כשלא מסכימים וגם כשנהנים.  

ספר ילדים טוב גם למבוגרים!

כשאתם קוראים ספר לילדים שלכם, אתם עוזרים גם לעצמכם: בתוך עומס המטלות של החיים, למצוא עשר דקות של שקט, שלווה וכיף משותף זה לא מובן מאליו. זמן שהוא רק שלכם ביחד… 

 

כתבה: מיכל ברגמן