דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המעילהמופלאשליוסף

מאת: סימס טבק איורים: סימס טבק

דבר מופלא קורה בַּספר: מעילו הבלוי של יוסף משנה צורה, עד שהופך לכפתור, ולבסוף, כשלא נשאר ממנו מאום, המעיל וקורותיו הופכים לסיפור מופלא! להדפסת מפגשי סיפור ויצירה בעקבות הספר לחצו כאן

נוֹשְׂאִים קְשׁוּרִים:

יהדות התפוצותמיחזורסיפור עממי

קְבוּצַת גִּיל: גַּנִּים צְעִירִים

פְּעִילֻיּוֹת בְּעִקְבוֹת הַקְּרִיאָה

דבר מופלא קורה בָּספר: מעילו הבלוי של יוסף משנה צורה, נעשה כפתור, ובסוף כשלא נשאר ממנו מאום, החיסרון הופך ליתרון והמעיל וקורותיו הופכים ל…סיפור מופלא!

העובדה שמכל החפצים נשאר דווקא הסיפור מדגימה את נצחיותו וחשיבותו של הסיפור. אילולא הסיפור, לא היה נשאר זכר לא למעיל, לא ליוסף וגם לא לעולם של פעם (העיירה היהודית). באמצעות הסיפור הדברים נשמרים ומוסיפים לחיות בזיכרון.

לכן, בחרנו דווקא בספר זה לפתוח את ספריית פיג'מה: "המעיל המופלא של יוסף" מספר את הסיפור של הסיפור, ומדבר על הפלא הגלום בסיפורים.

להלן מחשבות ורעיונות לשיחה ופעילות עם ילדכם בעקבות הסיפור.

"והגדת לבנך"  הסיפור במשפחה ובעם:

הסיפור הוא אבן יסוד במסורת היהודית. הוא משמש אמצעי המאפשר להעביר ולשמר מדור לדור את תולדות העם ואת המסורת שלו. מסורת הסיפור היהודי כוללת את סיפורי התנ"ך, אוצר המדרשים, אגדות חז"ל ושפע של סיפורים עממיים הנוֹצָרים ועוברים מדור לדור.

"איזהו עשיר? השמח בחלקו" חשיבות השמחה במה שיש

במשנה במסכת אבות פרק ד' כתוב: "איזהו עשיר? השמח בחלקו". המִשנה מלמדת כי עושרו של האדם אינו נמדד בחפצים יקרים ובכסף, אלא ביכולתו לשמוח וליהנות ממה שיש בידו. יוסף, על אף עוניו, הוא איש עשיר משום שהוא יודע לשמוח בכל פריט "חדש" שהוא יוצר מפריט משומש.

סְרָטִים בְּעִקְבוֹת הַסִּפּוּר

ספריית פיג'מה מציגה: ספרים של חורף

עֳתָקִים שֶׁחֻלְּקוּ:

3,000 | 45,000 | 110,000 | 138,000

הוֹצָאָה לָאוֹר:

כנרת

שְׁנַת חֲלֻקָּה:

תשע"ח 2017-2018, תשע"ג 2012-2013, תש"ע 2009-2010