דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קוראים בבית - טיפים לקריאה משפחתית

15/08/2023 | 326 צפיות

מבוגרים קוראים סיפור ילדים

שבו בבית במקום מרכזי ודפדפו בספר ילדים שבחרתם. חייכו לעצמכם ושקעו בספר. יש סיכוי גדול שלאחר רגע או שניים יצרפו אליכם ילד או ילדה שיתעניינו גם הם בספר – כי מה שטוב למבוגרים טוב גם להם!

פינת קריאה חדשה בבית

אפשר לפתוח אוהל מתקפל, ליצור "מערה" משמיכות או להניח כריות על הרצפה ולצרף בובות אהובות והנה – יש לכם פינת קריאה חדשה! הפינה יכולה להישאר שם או שתוכלו להכין בכל יום מקום קריאה חדש...

במקרה מונח כאן ספר…

הניחו על שולחן בסלון או בפינה בולטת אחרת ספר שתרצו להקריא ותנו לזמן ולסקרנות לעשות את שלהם. יש סיכוי לא קטן שמישהו או מישהם ייקחו את הספר לידיים וישבו לדפדף בו. יכול להיות שיפנו אליכם בקרוב בבקשה לקרוא להם ספר שבמקרה היה מונח על השולחן…

הפתעה! ספר ישן!

חפשו ספר שלא קראתם מזמן. ספר שהילדים אהבו אך הוא נשכח כי הגיעו ספרים חדשים, או כי הילדים גדלו. הציגו את ה"גילוי" בפני הילדים ותתפלאו עד כמה ילדים בוגרים ישמחו לפגוש ספר-חבר מימים עברו …

התאהבו בספר

אנחנו משקיעים בקריאה בספר שאנחנו, המבוגרים, אוהבים. לעתים יש לנו מזל והילדים אוהבים את אותו הספר, אבל לא תמיד זה המצב. אם מבקשים מכם לקרוא שוב ושוב את אותו הסיפור שדווקא לא כל כך מוצא-חן בעינכם, בקשו לשמוע ולהבין מדוע הספר אהוב כל כך ואולי תמצאו גם אתם פינה בלב לספר המבוקש.

ילד/ה מקריא/ה סיפור

מי אמר שאתם חייבים להיות מקריאי הסיפור? אם התבקשתם לקרוא סיפור מוכר שנקרא כבר פעמים רבות, תוכלו להיעזר בילדים לקריאה. תוכלו גם לקרוא משפט אחרי משפט, פעם אתם ופעם הם.

מה אומרת הבובה על הסיפור?

הומור הוא חבר טוב בכל גיל ובכל מצב. היעזרו בבובה לשאילת שאלות, הערות על הסיפור או תמיהות מצחיקות. כך תוסיפו רגעים משעשעים לקריאה ותתנו מקום של כבוד למי שמבינים היטב את הסיפור ויכולים להסביר – הילדים שלכם.

קוראים ומציגים

אפשר לקרוא את הסיפור בשילוב תנועות גוף והמחזה: הציעו לילד/ה ללכת כמו הדמות בסיפור תוך כדי קריאה, השתמשו בידיים שלכם להדגים כיצד הדמות הולכת, איך זבוב עף וכיצד בונים בית. אפשר להיעזר בבובות ולהציג בעזרתן את הסיפור וכך לשתף אחים ואחיות בגילאים שונים.

כתבה: מיכל ברגמן