דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

משהוצהובושחור

מאת: נעמי נקאו איורים: אורה אייל

בזמן ההמתנה לביקור אצל רופא השיניים רואה טלי משהו צהוב ושחור מבצבץ מתוך סל קניות של אחת הממתינות. בדמיונה של טלי מתגלה ה"משהו" כאריה, ואיתו היא יוצאת להרפתקה מרהיבה. בעקבות קריאת הסיפור ההורים מוזמנים לשוחח בפתיחות עם ילדיהם על פחדים ועל חששות מהלא-נודע.

נוֹשְׂאִים קְשׁוּרִים:

דמיון וחלוםפחדיםפתרון בעיות

קְבוּצַת גִּיל: גַּנִּים צְעִירִים

פְּעִילֻיּוֹת בְּעִקְבוֹת הַקְּרִיאָה

בזמן ההמתנה לביקור אצל רופא השיניים טלי רואה משהו צהוב ושחור מבצבץ מתוך סל קניות של אחת הממתינות. בעזרת הדמיון וכוח המחשבה טלי מתגברת בעצמה על החששות שלה!

"אַרְיֵה שָׁאָג מִי לֹא יִירָא?" (עמוס ג)

כל אחד פוחד לפעמים. לפחדים תפקיד התפתחותי חשוב שמאפשר הישרדות והתרחקות מסיכונים, אך לעתים הם אינם מועילים ואף מזיקים לנו. בגלל פחד אנחנו עלולים לוותר על חוויות חדשות ולהגביל את הצמיחה שלנו כבני אדם.

בדרך כלל אנו נוטים לחשוב על אריה כעל חיה מפחידה מאוד. בעזרת הדמיון טלי הופכת את הצעיף לאריה-חבר ומראה לנו את כוחם של הדמיון ושל המחשבה בהתגברות על הפחד.

קריאה משותפת של הסיפור ועיון באיורים ההומוריסטיים עשויים לסייע לבני המשפחה לשוחח בפתיחות על פחדים ועל חששות, לחזק ולהעצים את הילדים ולפתוח צוהר לעולם הדמיון.

אורה איל איירה ספרים רבים מאת מיטב סופרי הילדים הישראליים. סגנון האיור שלה פשוט וקל לזיהוי, והספרים האהובים שלה שימחו וממשיכים לשמח אלפי ילדים בארץ. אפשר לצאת לטיול באיורים של הספר הממחישים בחן ובהומור כיצד טלי הופכת בדמיונה את "הדבר הצהוב-שחור" לאריה.

 

"משהו צהוב ושחור" הוא הספר האחרון שמחולק השנה בתוכנית "ספריית פיג'מה". מסתיימת לה שנה, ובעקבותיה יֵצאו ילדיכם לחוויות חדשות ושונות – בין שיישארו בגן הנוכחי ויצטרפו לקבוצת הבוגרים, בין שיעברו לגן חדש ובין שיעלו לבית ספר. אנו מקווים שהדוגמה של טלי והשיחה בחיק המשפחה בעקבות הסיפור יסייעו לילדיכם בחוויות החדשות.

סְרָטִים בְּעִקְבוֹת הַסִּפּוּר

עֳתָקִים שֶׁחֻלְּקוּ:

110,000

הוֹצָאָה לָאוֹר:

מודן

שְׁנַת חֲלֻקָּה:

תשע"ג 2012-2013