דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חיוךשלנסיך

מאת: קתרין ריינר איורים: קתרין ריינר

נסיך הטיגריס איבד את החיוך שלו. הוא יצא למסע כדי לחפש אותו: עלה להרים, ירד למעמקי הים, פסע במדבר והלך גם בגשם. לבסוף נכנס לשלולית גדולה, וכשהביט במים גילה הפתעה משמחת ממש מתחת לאפו.

נוֹשְׂאִים קְשׁוּרִים:

בעלי חיים וטבעפתרון בעיותשמחה במה שיששמירת סביבה

קְבוּצַת גִּיל: גַּנִּים צְעִירִים

פְּעִילֻיּוֹת בְּעִקְבוֹת הַקְּרִיאָה

הטיגריס ששמו נסיך איבד את החיוך שלו. כך יצא נסיך למסע כדי לחפש את החיוך: עלה להרים, ירד למעמקי הים, פסע במדבר והלך גם בגשם. לבסוף נכנס לשלולית גדולה, שם הוא גילה הפתעה משמחת. הספר מזמין לצאת למסע בעקבות  החיוך והשמחה שלפעמים מסתתרים לנו.

"וּמָתוֹק הָאוֹר וְטוֹב לַעֵינַיִם"

הטיגריס יצא למסע בעקבות השמחה, ומצא אותה בדברים הפשוטים בטבע: ציוצי ציפורים, שחייה בים, יצירת עקבות בחול וריקוד בגשם. מי שיתבונן היטב באיורים, יוכל להבחין בחיוך קטן שחוזר אל נסיך לאט לאט.

קֹהֶלֶת החכם אמר: "וּמָתוֹק הָאוֹר וְטוֹב לַעֵינַיִם לִרְאוֹת אֶת הַשָּׁמֶשׁ, כִּי אִם שָׁנִים הַרְבֵּה יִחְיֶה הָאָדָם בְּכֻלָּם יִשְׂמָח" (קהלת, י"א ז-ח). אור השמש בו זכינו כולנו, הוא מקור של מתיקות ושמחה.

את השמחה שלנו יכולים לעורר דברים שקורים בכל יום, וגם אירועים מיוחדים  כמו יום-הולדת, חגיגה במשפחה, או מועד מיוחד בשנה. חג שמזמין אותנו לשמוח הוא חג הסוכות, הנקרא גם "זמן שמחתנו". בחג הסוכות אוספים את כל היבול שגידלנו השנה,  ושמחים במה שיש לנו: "חַג הַסֻּכֹּת תַּעֲשֶׂה לְךָ שִׁבְעַת יָמִים, בְּאָסְפְּךָ מִגָּרְנְךָ וּמִיִּקְבֶךָ. וְשָׂמַחְתָּ בְּחַגֶּךָ … וְהָיִיתָ אַךְ שָׂמֵחַ" (דברים ט"ז, יג-טז).

סְרָטִים בְּעִקְבוֹת הַסִּפּוּר

עֳתָקִים שֶׁחֻלְּקוּ:

60,000

הוֹצָאָה לָאוֹר:

אגם

שְׁנַת חֲלֻקָּה:

תשע"ב 2011-2012