דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הנעלייםהישנותשלאדוןמינאסה

מאת: רונית חכם איורים: שחף מנאפוב

אדון מינאסה לא מצליח להיפטר מהנעליים הישנות שהביא עמו מהארץ הרחוקה. בכל פעם הוא זורק אותן יותר ויותר רחוק, ובכל פעם מחזירים לו אותן! גרסה משעשעת לאגדת-עם אתיופית, אשר עוסקת במסורת, מורשת, מעבר תרבותי ועלייה לארץ ישראל.   להדפסת מפגשי סיפור ויצירה בעקבות הספר הנעליים הישנות של מינאסה לחצו כאן

נוֹשְׂאִים קְשׁוּרִים:

אחדות וייחודיותהשבת אבידהזהות אישיתיהדות אתיופיהעלייה

קְבוּצַת גִּיל: גַּנִּים בּוֹגְרִים

פְּעִילֻיּוֹת בְּעִקְבוֹת הַקְּרִיאָה

אדון מינאסה לא מצליח להיפטר מהנעליים הישנות שהביא עימו מהארץ הרחוקה. בכל פעם הוא זורק אותן רחוק יותר, ובכל פעם מחזירים לו אותן. אגדת העם מתארת בצורה קלילה את ההתלבטות המוכרת כיצד לשלב בין ישן וחדש בחיינו.  קריאה משותפת של הסיפור עם ילדיכם מזמנת עיסוק בסיפורים האישיים והמשפחתיים שלכם סביב מסורות, מורשת ועלייה לישראל.

 

לֶךְ-לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ, אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ (בראשית יב, א)

לאורך הדורות נדדו יהודים מארץ לארץ, ובכל פעם מצאו דרכים להשתלב במקום החדש. משפחות רבות בישראל הגיעו לכאן ממדינה אחרת, וכמו אדון מינאסה – גם הן הביאו עימן תרבות, שפה ומסורות אותן ביקשו לשלב בארץ החדשה.

 

እስራኤል – "בֵּיתָא ישראל": קהילת יהודי אתיופיה

סיפור זה הוא גרסה לילדים של אגדת עם ששמעה הסופרת רונית חכם מפי ישיטו אמסלו, אשר שמעה את הסיפור ממשפחתה. קהילת "בֵּיתָא ישראל" חיה לאורך דורות באתיופיה ושמרה בנאמנות על מסורות ועל מנהגים יהודיים. רוב בני הקהילה עלו ארצה במבצעים חשאיים (רובם ב'מבצע משה' ו'מבצע שלמה'), לאחר מסע רגלי ארוך וקשה.

 

 

סְרָטִים בְּעִקְבוֹת הַסִּפּוּר

רונית חכם מספרת על הרקע המיוחד לסיפור - צפו כאן.

עֳתָקִים שֶׁחֻלְּקוּ:

110,000 | 117,000

הוֹצָאָה לָאוֹר:

אגם

שְׁנַת חֲלֻקָּה:

תשע"ח 2017-2018, תשע"ג 2012-2013